top of page

My First Fun Run with NIVEA !

Assalamualaikumm beautiful & handsome people out there! Harini Ann nak share satu lagi aktiviti yang Ann buat di Putrajaya, iaitu di area Kolam Sukan Air, Presint 6. For the very first time, Ann join Run okayyy R.U.N. Haha at last! Ann bukan apa, selama ni duk pikir cemanalah nak lari ni jog pun semput-semput. Ann more into hike, sebab kalau hiking, banyak lagi masa yang boleh curi nak minum air n take 5 (secs) lol. Tapi tulah, setelah dikuatkan semangat, akhirnya Ann mendaftar untuk #NIVEACareRun pada 29 Oktober 2017. Rupa-rupanya best join run ni! Hahaha tak pernah sangka pulak. Walaupun hanya 5km, I really had fun! 

Ohh btw, NIVEA Care Run bagi kit larian yang sangat berbaloi tauu. Mana taknya, bayaran hanyalah RM65 untuk pndaftaran, tapi boleh dapat barang-barang yang berharga RM100! Dua botol deodoran NIVEA Protect & Care spray, losyen NIVEA Nutri White, pencuci muka NIVEA Make Up Clear, pelembab bibir NIVEA, Vitamin C dari Watson dan, Run T-shirt. T-Shirt pun bukan calang-calang, tapi brand Kappa ok! 

Run Kit NIVEA Care Run. Mind the unpaid model hahaha!

Jadi apa tujuan NIVEA Care Run ni diadakan? Yang sebenarnya, NIVEA mahu meningkatkan & memberi pendedahan tentang pentingnya penjagaan bawah lengan kita, kerana mencukur & mencabut bulu di bawah lengan mampu merosakkan kulit kita di bahagian itu. NIVEA Protect & Care, deodoran yang direka khas untuk memberi perlindungan berpanjangan pada kulit bawah lengan dan bertemakan ‘Protect What You Care’.

Nak tau tak, masa run ni, dekat 2,500 rakyat Malaysia jugak lah berkumpul kat Putrajaya ni semata-mata nak memeriahkan & menyertai NIVEA Care Run ni tauu! Boleh lah cuci mata di sekitar #NIVEACareRun ini!

Yeayy my first medal so far!

NIVEA Protect & Care ni bebas alkohol dan penuhhh dengan esen NIVEA Crème dan haruman yang lembut, yang mana akan bagi kulit kita perlindungan sampai 48 jam tauu, serta boleh menyuburkan dan memberikan kita bawah lengan yang lembut dan licin. Awumm tempting kan? ❤

Oh ya, dalam masa yang sama juga, menerusi larian ni, NIVEA telah menyumbangkan sejumlah RM20,000 kepada Yayasan Budi Penyayang Malaysia (PENYAYANG), sebuah badan amal yang memberi bantuan kepada rakyat Malaysia yang memerlukannya.

“Kami di NIVEA bertuah kerana dapat bekerjasama dengan PENYAYANG dalam usaha mereka untuk membantu rakyat Malaysia yang memerlukannya,” kata Ng Hock Guan, Pengurus Negara Beiersdorf Malaysia & Singapura. “Tema NIVEA Care Run ini adalah selari dengan nilai penjagaan teras NIVEA Protect & Care yang menggabungkan perlindungan dan penjagaan rapi. Kami bersyukur mendapat sokongan daripada rakan niaga kami untuk memastikan larian ini berjalan dengan lancar. Kami juga berbangga dengan kehadiran ramai rakyat Malaysia yang memberikan sokongan kepada NIVEA Care Run. Setiap hadiran pada hari ini memainkan peranan penting dalam kejayaan acara ini.” So, nak tingkatkan kesedaran umum tentang penjagaan kulit bawah lengan, pihak NIVEA Care Run ada share jugak tentang fakta-fakta kulit menarik seperti 36% kulit disingkirkan apabila seseorang mencukur dan juga kesan pencukuran dan pencabutan bulu yang boleh menyebabkan kerosakan kulit.

Aktiviti lain yang turut diadakan termasuklah dinding “NIVEA Protect & Care” yang membolehkan peserta menulis mesej kepada orang tersayang, khemah PENYAYANG, cabutan bertuah dan kios foto. Selebriti tempatan iaitu Siti Saleha, Nadia Heng dan Fiqrie turut memeriahkan NIVEA Care Run ini.

Secara keseluruhannya, NIVEA Care Run telah mencatat kejayaan cemerlang dari segi mendidik rakyat Malaysia tentang kepentingan penjagaan kulit bawah lengan di samping membantu mereka yang kurang berkemampuan.

Deodoran NIVEA Protect & Care roll-on 50ml dan NIVEA Protect & Care spray 150ml masing-masing dijual pada harga RM11.30 dan RM17.50 di semua pasar raya dan farmasi seluruh negara. Balik tu Ann terus je pegi carbo load melantak ayam penyet pulak dekat area berdekatan. Memang sedapp sambil menangis dalam hati, "habislah 'hasil' pengurangan lemak td !" Hahaha

Until next entry then! Bye! ❤ Layari www.facebook.com/mynivea untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk NIVEA. 


bottom of page